Friday 20 May 2011

Detik yang mencuakkan :(


Akhirnya, jumpa doctor. Yeah1 tak saba nak tunggu apa doctor cakap. Sejak sebelum kahwin lagi memang kami suami isteri dah discuss nak pergi Klinik Pakar Wanita Sheela di Klang. Kenapa? Sebab semua doctor wanita. Ya, saya mahu doktor wanita. Lagipun klinik ini kakak2 my husband semua bersalin di sini. Semua nya ok dan berjalan dengan lancar. Alhamdulilah.

Jam 10.30am, 3 May 2011.
Kami memandu ke klinik dengan macam2 kami fikir. Betul ke? Kalau x macammana? Tak apa lah kan, belum ada rezeki, mungkin alat tu salah . Ini kita just nak confirmkan saja.

Nombor 006 angka giliran saya. Ting! huh! Nombor saya itu. Berjalan dengan penuh debaran. Suami hanya mahu tunggu di luar kerana kami sangkakan tidak boleh masuk tapi tak apa lah.

Soalan Docto :
1. Bila kahwin?
2. Ada penyakit apa-apa tak?
3. Family ada penyakit?
4. Bila last period?
5. Berapa lama sudah tidak datang period?

Jawapan semua soalan yang di ajukan, saya jawab dengan suara yang mengeletar.
lepas itu, saya di arahkan untuk baring atas katil pemeriksa. Dalam hati berkata " Bkn ke amek air kencing atau amek darah. Emm, scan kot.Ok xpe "

Nurse memberi arahan " sila cabut tali bra dan longgarkan seluar ya. " saya bertindak mengikut arahan.hehehe (dlm hati, takotttnyaaaa). Doctor datang dengan senyuman yang membuat hatiku sedikit sejuk. Peralatan scan semua sudah ready. Sejuknya perut bila doctor letak alat scan tu.. best plak. Sambil mata ku memandang skrin komputer yang menunjukkan segalan kandungan dalam perutku. Huh1 mana satu kantung babyku.

Doctor pun cakap " Tak nampak lagi lah, ni rahim tapi tiada apa-apa. Kalau Docto scan ikut bawah boleh. Kalau nak, docto terus process"

Aku terpinga-pinga, ha, scan ikut bawah? Macamnana tu eh. Tengok docto amek peralatan dan letakkan sejenis sarung dannnn... Haaaaa? Aku pun tanya doctor sakit tak. Docto cakap tak sakit. Docto pun teruskan kerjanya. memang xsakit pun. Sekali lagi mata ku memandang skrin komputer. huhuhuh.. xde apa-apa pun. Docto cakap " Tak nampak lagi lah, saya takut kandungan luar rahim je. Xpe, nanti awak dtg lagi next week, kita check lagi ye"

Doctor itu buat saya tak senang duduk, otak ni asik berfikir saya 24 jam selama seminggu. Suami saya pun cakap, ha, tu lah baik tunggu next week degil. Tapi tidak apa. insyallah ada rezeki adalah. Dun worry.. (Nasib tahu nak sedapkan hati aku ni )

Balik dari klinik memang aku seearch semua tentang masalah kandungan, masalah scan, masalah kandungan luar rahim. hati makin tak tentu arah. Belajar buat tak tahu tapi still tak boleh. Mesti akan fikir juga. Lambatnya seminggu lagi.

Sepanjang seminggu ini, memang saya tak dapat apa-apa alahan. Cumaaaaaaaa.. lapa 24 jam..hahhahahahahha.. makan..makannn.makannnnnnnn.. Berat pun dah 55kg :(

No comments:

Post a Comment