Sunday 22 May 2011

10 May 2011

Setelah seminggu menunggu dengan penuh tanda tanya dan berjaga-jaga juga akhirnya tiba 10 May 2011. Ada apa dengan tarikh ini? Temujanji kedua aku dengan doctor untuk pastikan kandungan aku jelas kelihatan. Pagi sebelum aku pergi jumpa docto dengan hubby, macam biasa, aku suka check guna pregnancy test. Hubby gelak je. Bukan apa, nak pastikan  betul aku pregnant walaupun dah ambil last week. kali ini aku guna yang mahal punya dan 99% result adalah betul. Yang sebelum ini pun 99% tp yang murah punya test. Alat yang aku guna ini jenama CLEARBLUE DIGITAL. Digital? ya, keputusan tak de dah dua line or satu line. kali ini die tulis pregnant atau tidak. kalau pregnant siap tulis berapa minggu lagi.  Gambar pregnant test seperti di bawah ye.

Gambar hisan hasil carian di Google. Ynag sendiri punya ada ambil tp malas nak transfer dari kamera.hehehhe.

Haaa. Macam best kan? Pagi-pagi aku bangun kul 6.30am sebelum solat tu aku ambil test ini dulu. memang berdebar gila hati ni, setelah tunggu 1-2 minit, Nahhh resultnya membuat aku tersenyum simpul sorang-sorang dalam bilik air :). keputusan yang keluar "Pregnant 3 weeks ++" Alhamdulilah. Hubby bangun tidur dan terus tanya "dah check ke" .Dengan senyuman yang lebar " dah" " 3 weeks ++".

Dah siap untuk ke pejabat pagi ini dengan senyap seribu bahasa dalam kereta bersama hubby. hehehhe.. Sebab? Dua-dua tengah fikir apa keputusan doctor nanti. kami pergi ke pejabat dahulu sebelum ke klinik jam 10pagi.

10.00pagi. Yes! Jom pergi klinik. Sampai di klinik kena tunggu turn yang sangat lama. Bila dah tunggu lama macam biasa lah dalam kepala ni fikir macam-macam.Huhuhu.. Ok, my turn!

Kali ini hubby masuk nak tengok and dengar apa doctor cakap. Doctor suruh baring atas katil. alat scan mula berjalan-jalan atas perutku. Sejukkkkkkkkkkk.. Akhirnya doctor cakap "ha, dh nampak ketulan dalam rahim. Ok, anda mengandung dan di dalam rahim "

Fuhh! Lega dan bersyukur amat sangat. Doctor cakap nampak x ni? Aku cakap nampak. Hubby pun cakap nampak. Alhamdulilahhhh.. Lepas tu doctor suruh datang lagi 2 minggu untuk perkembangan janin.

Kami keluar bilik doctor dan macam2 aku bincang dengan hubby. Dan hubby cakap " eh, td nampak mcm ada dua lah. Kembar kot" hahhaha, aku cakap docto xcakap apa-apa pun..

Dalam kereta, aku sibuk message semua orang tentang kemunculan orang baru pada Jan 2012. Expected due aku pada 5 Jan 2012. Temujanji kedua aku pada 24 may 2012.

No comments:

Post a Comment