Wednesday 25 May 2011

24 may 2011`~berita yang membahagiakan aku

Hari-hari temujanji doctor adalah hari yang aku tunggu setipa kali doctor set appoinment untuk aku. kalau dulu tarikh2 aku pergi melancong. Sekarang no more melancong.huhuhu..Sedeh. Tak pe, yang penting baby sihat. Hari ini hari untuk doctor check jantung baby. Memang setiap kali jumpa doctor akan scan. Bagus jugak, kita dapat tahu perkembangan baby dari semasa ke semasa.

Sepanjang atas katil doctor tu, aku cool je.Padahal cuak juga sebab takut apa-apa kat baby. Dan mata aku terbeliak serta merta apa bila doctor kata :

" I think you got twins lah" 


Aku belum rasa apa-apa lagi cuma mata je terbeliak. Sebab masih terkejut dan kurang percaya.Aku tanya lagi sekali.

Aku : Doctor betul ke ni?
Doctor : Betul lah, you see on this screen.
Aku : Dengan terkila-kial cari mana yg ada dua tu. Mana doctor?
Doctor : Ini yang ada dua ketulan putih ini, let see kita try tgk wave die. Haa, wave bergerak sah you dapat twin.
Aku : Chuk, nampak tak, betul lah kamu cakap . Aku bagitau suamiku. Die lagi excited, sbb die dh cakap 2 minggu lepas nampak ada dua.
Doctor : You ada keturunan ke.?
Aku : Ada, nenek belah ayah saya kembar.
Suamiku : Doctor, jus nak reconfirm semula. Doctor sure kembar?
Aku : hahhahha, punyer masih tidak percaya lagi tu. 
Doctor : Sure, cuba tengok semula screen ini semula. 2 last week doctor ada nampak ada suspect tapi tak bgai tau lagi sebab belum confirm. Now sudah confirm.You dapat twin

Huh! tau apa perasaan aku. Syukur teramat sangat, abhagia dan aku hampir meleleh air mata atas kurniaan rezeki Allah beri pada aku dan suami. Aku dapat dua baby sekali gus. Memang happy sangat2.

Orang yang pertama aku bagitau family aku dan belah suami aku. Baby2 masih kecil so tunggu dah selamat trimester 1 atau 2 baru lah sy bgtau kawan2 rapat. Excited. Saya perlu lebih berjaga2 dan banyak rehat.
Syukur sebab tidak alah atau mengalami morning sickness yang teruk.

Doakan saya agar dapat menjalani dan menjaga baby dengan baik sehingga kelahiran mereka ya~AMin

1 comment:

  1. tahniah akak! semoga akak dan babies sihat selalu :)

    ReplyDelete